Pro dodavatele automobilového průmyslu se rozhodování mezi zaměřením na výrobu komponentů pro spalovací motory a elektromobily stává čím dál složitějším úkolem. V minulosti byla elektrifikace automobilů považována za nevyhnutelnou cestu budoucnosti. Avšak nyní, kdy se globální prodeji elektromobilů začínají brzdit, stále více automobilových značek zvažuje i další alternativy, jako například hybridní pohony nebo vozidla poháněná alternativními palivy, jako je vodík.
Dle analytiků se očekává, že prodej elektromobilů vzroste do roku 2024 o 21 %, na 16,7 milionu vozidel. Tato čísla vypadají na první pohled pozitivně, ale stavba na jednotlivých trzích nabízí rozdílný obraz. Pro automobilky, jako je Toyota - druhý největší světový výrobce - čelí otázky o směřování automobilového odvětví a to, zda elektromobility jsou jedinou cestou, nebo zda stojí za zvážení i investice do alternativních paliv.
Tento nejasný vývoj představuje problém zejména pro dodavatele automobilových komponentů. Velké společnosti, jako Bosch, Delphi nebo Getrag musí své investice do výzkumu a vývoje rozdělit mezi různé pohonné systémy. Zvláště menší dodavatelé, kterých se většinou jedná o rodinné podniky, čelí ještě větší nejistotě. Úsilí o investice do nových technologií může být značně nákladné a za současných tržních podmínek zároveň riskantní.
Analýza od společnosti Moore Czech Republic poukazuje na to, že v důsledku nejistoty týkající se budoucnosti automobilového průmyslu bude nutné vzniknout nový ekosystém, který zahrne úzkou spolupráci mezi automobilkami a jejich dodavateli. Jedním z možných řešení by mohly být společné podniky či konsolidace mezi tradičními dodavateli automobilek.