Víc akcí, pestrá nabídka: Plány ohledně tržiště ve Zlíně se stupňují. Město se zaměřilo na posílení svého největšího tržiště s cílem zvýšit návštěvnost a přilákat více prodejců. Jeden z cílů je významně rozšířit počet událostí během roku, což je reakce na zkušenosti ze své první sezóny.
Podle starosty Jiřího Korece, město aspiruje na trojnásobek návštěvnosti tržiště, kde lidé mají k dispozici mnoho zajímavých a kvalitních zdrojů. 'Na základě zkušeností z prvního roku provozu se nám ukázalo, že je více než vhodné pro zvýšení návštěvnosti dělat akce. Proto se jejich počet v letošním roce výrazně zvýší,' sdělil Korec.
V plánu je také propojení tržiště s významnými městskými akcemi, jako jsou dětský filmový festival, Barum rally nebo festival Zlín žije. Navíc, provoz tržiště by měl být oživen tematickými večery, gastronomií a dalšími lákavými prvky.
'Budeme pracovat na rozšíření a obměně gastronomické zóny,' prozradil mluvčí radnice Tomáš Melzer. 'Na tržišti je už od začátku března stánek Faency Fries, který nabízí domácí hranolky s trhaným masem. Dále se chystá rozšíření o točenou zmrzlinu.'
Podle mluvčího si město klade za cíl poutat návštěvníky i na dobrou kávu a ve stanovené sezóně nabízet zóny s lehátky a stoly k vychutnání si občerstvení.
Pro město je však výzvou zvýšení zájmu prodejců. 'Když tam bude větší návštěvnost, tak bude i větší zájem prodejců, a tím se nám podaří obsadit i jiné dny mimo akce,' vysvětlil Korec.
To všechno by mělo přilákat více lidí na tržiště a tím i zvýšit zájem prodejců. A zde je ještě další ekonomický faktor: čím více prodejců na tržišti bude, tím více peněz město vybere na nájmu a sníží si vlastní náklady na provoz.
Renovace tržiště Pod Kaštany stála zhruba sto milionů korun. Na více než 900 metrech čtverečních je k dispozici na šest desítek prodejních míst, dalších až třicet míst lze využít v případě rozšíření tržiště směrem k sousednímu náměstí Míru.