Zahájena stavba čtyřproudovky podél vsetínské Bečvy

Po patnácti letech se silničáři pustili do stavby čtyřproudové silnice podél Vsetínské Bečvy. Úsek Semetín–Bystřička bude stát 1,7 miliardy korun a dokončen v roce 2027. Stavba uleví intenzivně zatížené komunikaci Opava–Vsetínsko–Slovensko. Součástí trasy budou mosty, podchody, křižovatka a protihlukové stěny.


Po patnácti letech čekání se silničáři pustili do pokračování stavby čtyřproudové silnice podél Vsetínské Bečvy. Nově zahájený úsek komunikace I/57 mezi Semetínem a Bystřičkou naváže na stávající úsek dokončený v roce 2009 a v budoucnu se stane součástí důležitého tahu mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím. Práce na čtyř a půl kilometrovém úseku vyjdou na 1,7 miliardy korun a jejich dokončení se očekává v létě roku 2027.

Pro Valašsko jde o klíčovou zprávu. Nová cesta totiž vzniká na intenzivně dopravně zatíženém úseku spojnice Opava – Vsetínsko – Slovensko, kde denně projede okolo 13 tisíc automobilů. 'Dopravní zátěž je enormní a neustále roste,' říká starosta Jablůnky Petr Brinček, jehož obec leží na stávající silnici první třídy. 'Pohyb kolem této silnice je značný, přejít přes ni vyžaduje dlouhé čekání,' dodává s tím, že nový úsek přivítají všichni obyvatelé.

Podle šéfa zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Karla Chudárka současná infrastruktura není stavěna na dnešní intenzitu dopravy, včetně těžkých kamionů. 'Stále se potýkáme s různými sesuvy,' poznamenal. 'Provádíme pouze rychlé opravy, protože neexistuje alternativní objízdná trasa.'

Po dostavbě čtyřproudovky se ze současné cesty stane silnice první třídy, která bude sloužit hlavně místním obyvatelům a zemědělcům. Úsek mezi Semetínem a Bystřičkou bude navazovat na stávající část mezi Semetínem a Vsetínem, dokončenou už v roce 2009. Nová stavba zahrnuje šest mostů, dva podchody pro pěší, mimoúrovňovou křižovatku a přes čtyři kilometry protihlukových stěn. V trase obchvatu se také nachází fotbalové hřiště v Jablůnce, které bude zbouráno a nově postaveno jinde v obci.

Ve Zlínském kraji se rovněž plánuje další rozšíření čtyřproudové silnice z Bystřičky do Valašského Meziříčí, což by měl vyřešit tunel, který prorazí kopec, kolem něhož se vine stávající silnice. 'V našem kraji dosud žádný tunel není, bude to specifická práce,' uvedl Chudárek s tím, že odborné společnosti jsou schopné tento typ prací realizovat kvalitně. Termín realizace však zatím není znám.

Celý tah by se měl napojit na dálniční síť přes takzvanou Palačovskou spojku, která spojuje Valašské Meziříčí s Palačovem a napojuje se na dálnici D48. Práce na této spojce začaly minulý rok a její dokončení je plánováno na léto 2026. Palačovská spojka přinese výhody zejména pro podniky v oblasti, protože jejich řidiči se dostanou rychleji na dálnici.

Problémem však zůstává obchvat Valašského Meziříčí, který má propojit nové úseky silnic mimo centrum města. Krajský úřad by měl brzy vydat územní rozhodnutí na tento obchvat. 'Doufám, že během tří let se stihne vykoupit všechny pozemky, získat stavební povolení a začít se stavbou,' uvedl šéf zlínského ŘSD. 'Pro nás je to klíčová věc. Jsme velká dopravní křižovatka a centrem města projíždí tranzitní doprava,' upozornil starosta Valašského Meziříčí Robert Stržínek.

Celá trasa přes Vsetínsko bude v budoucnosti nabírat na významu, s plánovaným protažením čtyřproudové silnice první třídy až k Valašské Polance, kde se napojí na dálnici D49 směřující přes Vizovice a Fryšták až do Hulína a na dálnici D1.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
pivní lázně s ubytováním

Hlavní zprávy