Nově zrekonstruované tržiště v Zlíně, přes svůj chladný dubnový start, bilancuje tento měsíc jako úspěšný. I přes nepřízeň počasí, která ovlivnila návštěvnost, se ukázalo, že sobotní akce jsou schopny přitáhnout dav a naplnit tržiště na celý den. Primátor města Zlína Jiří Korec zhodnotil vývoj akcí kladně a vyjádřil přesvědčení, že návštěvnost bude i během týdne narůstat.
Plán je přitahovat lidi především víkendovými programy. Když se tržiště otevíralo na začátku dubna, přišlo téměř dva tisíce návštěvníků, a to i přesto, že počasí nebylo příliš příznivé. Město se snaží druhý prodejní rok co nejlépe připravit a přichází s novým konceptem tržiště, kde nejde jen o klasický prodej, ale také o mimořádné akce.
V dubnu se na trhu konal jarmark s dobovou vojenskou kuchyní. V květnu se mohou těšit na psí a knižní trh, farmářský jarmark a bleší trh nazvaný 'Starým věcem nový život'. Korec k tomu poznamenal: „Farmářský jarmark organizujeme jednou měsíčně, ten květnový s živou hudbou a doprovodným programem pro nejmenší proběhne v sobotu. V neděli se bude konat blešík, jedna z nejoblíbenějších akcí Pod Kaštany.“
Od 30. května až do 5. června se tržiště zapojí do dění zlínského filmového festivalu a rozšíří svou nabídku o další jídlo a pití. V červnu je naplánovaný Dobrojarmark, na němž si drobní výrobci a pěstitelé budou moct nabídnout své zboží, ale také dětský market.
Za tímto vším stojí manažerka tržiště Michaela Topič, která tvrdí: „Máme více návštěvníků, ale musíme je naučit chodit i přes týden. Je potřeba změnit zvyklosti lidí, kteří si buď objednávají jídlo online nebo chodí do supermarketů, aby prodejci měli více chuť prodávat. Naše silné dny jsou středy a pátky. Chceme lidi přilákat i v ostatní dny týdne pomocí rozšířené nabídky jídla a pití, živé či reprodukované hudby. Plánujeme vytvořit zónu s lehátky, různými posezeními, jídlem a pitím, aby lidé strávili na tržišti více času.“
Od května by mělo být na tržišti Pod Kaštany zařízení, které bude počítat procházející návštěvníky. Již se zde vystřídalo přes 300 prodejců a další se hlásí. Tržiště vnímá primátor Korec zejména jako službu občanům a touží, aby bylo známé lidem i mimo Zlín.