Vsetín se pyšní novým dopravním terminálem, který slouží jak pro vlaky, tak pro autobusy. Terminál byl oficiálně zprovozněn ve správě Správy železnic (SŽ) minulý pátek. Investice do přestavby starého nádraží dosáhla téměř tři a půl miliardy korun, přičemž velkou část tvořily dotace od Evropské unie. Dvouletý proces modernizace je nyní u konce a Vsetín má v plánu provést další vylepšení v oblasti přednádraží.
Původní budova byla stržena a nahrazena dvoupodlažním terminálem pro železniční a autobusovou dopravu. „Vytvoření lepších přestupních bodů je jednou z nejlepších cest, jak zlepšit kvalitu veřejné dopravy a zvýšit její atraktivitu pro cestující,“ zdůraznil ministr dopravy Martin Kupka (ODS) při slavnostním otevření terminálu.
Původní nástupiště, k nimž cestující museli přejít přes koleje, byly nahrazeny novým, dostatečně širokým a zastřešeným nástupištěm. Díky jejich vyvýšené výšce se nyní cestující mohou dostat do vlaků pohodlněji. K nástupišti je také připojen podchod s výtahy, který vede od obchodního domu Smetanka pod kolejištěm a spojuje tak obě strany města kolem stanice. „Toto nebyla jen obyčejná rekonstrukce, ale stavba zcela nového nádraží se všemi patřičnými prvky,“ prohlásil generální ředitel SŽ Jiří Svoboda.
Stavební práce, které zahrnovaly občasné uzavření trati, nezahrnovaly pouze přestavbu celého nádraží, ale také zahrnovaly úsek trati směrem k zastávce Ústí u Vsetína. Pro zvýšení bezpečnosti bylo v blízkosti nádraží zrušeno přejezdové místo, místo něhož byla vybudována nová silnice a most přes Rokytenku. Také byl postaven nový podchod, který vede do ulice U Křivačkárny, namísto původního přechodu přes trať v Štěpánské ulici.
Vsetín má v plánu pokračovat v úpravách ve spolupráci s soukromým investorem, který v minulosti vytvořil nákupní zónu poblíž stanice. Právě dokončuje výstavbu podchodu pod Nádražní ulicí, který propojí podzemní parkoviště Smetanova obchodního centra s dopravním terminálem a naváže na podchod, který Správa železnic vybudovala pod nástupišti.
Starosta Vsetína Jiří Čunek (KDU-ČSL) uvedl: „Město zaplatí zhruba tři sta milionů. Za rok by zhruba mělo být všechno hotovo.“ Slavnostní otevření nového terminálu bylo doprovázeno příjezdem Masarykova prezidentského vagónu a Slovenské strely, vývoj motorového vlaku z roku 1936, o který se zasloužil vsetínský továrník a politik Josef Sousedík.
Jako pokračování práce na přeměně nádraží bude následovat výstavba parkovacího domu a autobusového nádraží. Vsetínem prochází dvoukolejná mezistátní elektrizovaná železniční trať spojující Hranice na Přerovsku se Slovenským Púchovem.