Významná část financí na tento projekt pochází z evropských dotací. Dušan Gavenda, mluvčí Správy železnic (SŽ), která na projekt přispěla třemi miliardami, uvedl: „V tuto chvíli je v provozu celý odbavovací terminál pro železniční i autobusovou dopravu. Samotná vlaková stanice už funguje v ostrém režimu, práce v přednádražním prostoru a na stavbě parkovacího domu ještě pokračují.“
Nový terminál nahradil starou stanicí a nabízí cestujícím komfortnější zkušenost s dopravou. Podle ministra dopravy, Martina Kupky, je vsetínské nádraží příkladem moderního pojetí cestování veřejnou dopravou. „To, že je možné na jednom nástupišti vystoupit z autobusu, ujít kousek a pomocí podchodu, případně bezbariérového výtahu se hned dostat k vlaku, to je klíč jak dostat co nejvíc lidí do veřejné dopravy,“ vyzdvihl ministr.
Terminál proměnil část města a spojuje nejen nádraží, ale také plynule navazuje na městskou a komerční zónu. Její součástí je nákupní galerie, nové silnice a budoucí bytová čtvrť. Zásadní vylepšení pro cestující vlakem představuje fakt, že už nemusí přecházet přes koleje na nástupiště. Nová nástupiště jsou široká a zastřešená, což umožňuje pohodlný a bezpečný vstup do vlaku.
Kromě přestavby nádraží proběhly také práce na další rekonstrukci infrastruktury, včetně úpravy navazujících úseků do zastávky Ústí u Vsetína. V centru města byl také vybudován nový podchod pro pěší, který navazuje na ulici U Křiváčkárny. Následná fáze projektu také zahrnuje rekonstrukci Nádražní ulice a výstavbu nového autobusového nádraží, na které město investuje zhruba 300 milionů korun.
Nově vybudované nádraží by mělo odpovědět na rostoucí trend přechodu od individuální dopravy k veřejné dopravě. Cílem je vytvoření funkčního celku, který umožní cestujícím pohodlné přestupování mezi autobusy a vlaky. Plány na budoucnost také zahrnují výstavbu dalších bytových domů blízko nádraží, které by měly ještě více zlepšit přístup k veřejné dopravě pro obyvatele města.