Modernizace železnice do Zlína: Stavba obchvatu začne, domy zůstanou neporušeny!

V Chropyni dojde k vylepšení železniční tratě mezi Brnem a Zlínem. Po vyřešení konfliktu o podjezd a dohodě všech stran se modernizovaná trať začne stavět nejpozději koncem roku 2021. Očekává se, že v roce 2027 bude Chropyně nejvíce ovlivněna stavbou, která by měla skončit koncem roku 2028. Nová trať bude dvoukolejná a umožní jízdu vlaků až 200 km/h.


Stavba moderní železniční trati mezi Brnem a Zlínem si vyžádá řadu rozsáhlých změn, které se dotknou i města Chropyně. Nyní se zdá, že všechny strany konečně dospěly k jednoznačné dohodě na společném řešení. Podle mluvčího Správy železnic (SŽ), Dušína Gavendy, se stavba modernizované trati začne nejpozději koncem roku 2021. Stát si však ještě musí vyřídit změnu územního rozhodnutí, stavební povolení a získat potřebné pozemky.

Územní rozhodnutí by mělo být pravomocné do konce letních prázdnin, stavební povolení by pak mělo být vydáno začátkem roku 2023. Pokud by se stavba rozběhla podle plánu v druhé polovině roku 2023, mohla by být dokončena na konci roku 2028. Předpokládá se, že v roce 2027 se stavba nejvíce dotkne Chropyně, kde budou probíhat přípravné práce a práce na obchvatu a obslužných komunikacích.

Dlouhodobý spor ohledně podjezdu pod kolejemi v Chropyni byl vyřešen tím, že Zlínský kraj přislíbil státu 40 milionů korun na výstavbu obchvatu. Veškeré strany uzavřely memorandum, což bylo důležité pro uskutečnění stavby. Chropyně si následně změnila územní plán, aby usnadnila výstavbu bez nutnosti bourání domů.

Jedním z významných úkolů je i výkup a výměna pozemků potřebných pro výstavbu obchvatu. Geodeti se již podílejí na měření a jednání s občany. Starosta Chropyně, Michal Vlasatý, uvedl, že pokud někteří občané nebudou chtít svoje pozemky prodat, bude možné je vyvlastnit za vyšší cenu než je v daném místě a čase obvyklá.

Nově vybudovaná železniční trať bude dvoukolejná a umožní jízdu vlaků rychlostí až 200 kilometrů za hodinu. Modernizace se dotkne také stanic v Kojetíně, Chropyni a zastávky ve Výtkách. Tím se zlepší cestování veřejnosti mezi městy a celá trasa z Brna do Přerova by měla být dokončena kolem roku 2031. Stará nádražní budova v Chropyni bude zbořena a vznikne nová, blíže k přejezdu přes kolejové pásy. Nově budoucí nádraží získá moderní podchod vedoucí k nástupištím.

Modernizace železniční tratě přinese významná zlepšení infrastruktury v Chropyni a okolí, usnadní a zefektivní dopravu mezi městy a navýší komfort cestování veřejností v našem regionu.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

pivní lázně s ubytováním

Hlavní zprávy